Arizona USA -4

22 april 2014

Vanmorgen dus vertrokken naar Page voor een kleine 200 miles. Prachtige wisselende landschappen. Van enorme verdroogde landerijen tot de prachtigste vergezichten, rotsformaties en kleurverschillen. Komt soms ook idee van de Grand Canyon terug. Bij het plaatsje Gap even getankt en weer verder door in de richting van Page. Na een mile of tien viel het op dat we steeds minder auto's op de weg zagen. Bovendien kwamen we een weg aanduiding tegen waarop de naam Page was doorgehaald. Vreemd ! maar ja wat betekent dat. Niet of niemand om te vragen en onze tottom gaf aan gewoon rechtdoor.Maar het werd steeds stiller op de weg. We kregen het idee": dit gaat niet goed, er is iets aan de hand. Eindelijk na 22 mile een klein stalletje met een indiaanse juwelen verkoopster. Gestopt en gevraagd wat er aan de hand was met de route. Bleek dat nog 10 mile verder de weg was weg gespoeld door een landverschuiving. Met als consequentie dat we weer 22 mile terug moesten en bij de benzinepomp in Gap rechtsaf en via een andere weg naar Page. Nou ja als het al aangegeven was, was het maar heel sumier aangegeven.

Deze weg was echter prachtig. Nog mooier dan we tot nu toe gezien hadden. We blijven fotograveren. Ook vlak voor Page prachtige rode bergketens en een hele grote dam, de Glen Canyon dam. Liggend in een werkelijk schitterende omgeving. Na de nodige foto's door gereden naar onze camping, die blijkt te liggen in een National park, de Glen Canyon National Recreation Area.

Een werkelijk SCHITTERENDE campground, liggend aan het  Lake Powell en met PRACHTIGE gekleurde bergen alla Grand Canyon tegen het blauwe water van het meer. De allermooiste camping tot nu toe. Werkelijk schitterd aangelegd, als recreation area. Een vriendin van Anneke had ons dit meer aanbevolen voor als we in de buurt zouden komen, en we zijn blij dat we deze kant ook opgegaan zijn. De foto's van dit moois zien jullie morgen.

De temperatuur van daag was rond de 30 graden en vanavond voor het eerst buiten kunnen eten en zitten. Morgen blijven we nog een dag hier in Page.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Tity:
    22 april 2014
    Dat is leuk wakker worden !
    X tity